Sunday, April 17, 2011

Perutusan peperiksaan akhir dari Presiden IMDAN

Alhamdulillah, seraup kesyukuran dirafa’kan ke hadrat Allah s.w.t kerana limpah kurnia Nya, kita masih berada bersama nikmat Iman, Islam dan Ihsan.
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, ahli keluarga baginda, para sahabat serta tabien, tabi’ tabien dan para mujahid yang sentiasa meletakkan syahid sebagai hala tuju utama kehidupan mereka


haRi berganti hari,minggu berganti minggu,kita sudah berada di minggu-minggu terakhir pengajian semester ini. di saat ruang yang diberikan ini, Saya menyeru agar kita mengambil kesempatan yang masih ada ini untuk membuat persedian secukupnya demi menghadapi helaian kertas peperiksaan akhir nanti dengan cukup bersedia dan yakin.
namun begitu, kejayaan bukanlah dengan hanya menelaah buku, tapi kita seharusnya menyucikan jiwa kita dengan ibadah kepda Allah. Moga-moga kita diberi petunjuk semasa menjawab peperiksaan nanti.
Doa + usaha + ikhtihar + tawakal, insyaallah kejayaan akan kita perolehi.

Firman ALLAH yang bermaksud,
"dan apabila engkau telah berazam, maka bertawakallah kepada ALLAH"
(Surah Ali-Imran: 159)

Akhir kalam, saya dan juga para pimpinan IMDAN mengucapkan selamat maju jaya kepada semua.Dikesempatan yang ada ini jaganlah kita sia-siakan. Marilah kita buktikan kepada semua, kita anak kelantan merupakan mahasiswa yang terbaik di bumi UTM.

Salam perjuangan kepada semua.selamat maju jaya.

Ismarizal Ismail
presiden IMDAN

No comments:

Post a Comment