Friday, February 4, 2011

IMDAN: Selamat Tahun Baru Cina


Ikatan Mahasiswa Darul Naim (IMDAN) ingin mengucapkan kepada semua mahasiswa kelantan Tionghua dengan ucapan Selamat Tahun Baru Cina yang jatuh pada 29 Safar 14323 Febuari 2011. Selamat Tahun Baru.

Perayaan Tahun Baru Cina adalah satu perayaan yang penting di kalangan mahasiswa kelantan Tionghua dan mengikut kalendar Cina tahun ini adalah tahun Arnab.

Arnab melambangkan kepantasan dan mesra, diharapkan boleh menjadi satu pendorong untuk mahasiswa kelantan Tionghua lebih maju ke hadapan di dalam apa jua bidang, terutama dalam suasana sosioekonomi yang mencabar sekarang.



Sesungguhnya mahasiswa kelantan Tionghua adalah sebahagian daripada masyarakat Malaysia telah memainkan peranan yang penting dalam membentuk dan mempengaruhi lanskap ekonomi dan politik baru di negara kita. Semoga ia selari dengan hasrat semua dan kehendak pencipta alam sejagat.

Kita satu ummah yang bersama-sama memberi sumbangan ke arah lahirnya negara Malaysia yang lebih adil dan aman serta sejahtera berteraskan nilai agama.

Hasrat kita semua untuk berjaya melaksanakan dasar yang adil dan saksama.
Akhir kata, Gong Xi Fa Cai semoga Allah SWT memberkati kita semua.

No comments:

Post a Comment